Oldalmenü
Diavetítő
Naptár

 

A BARAKA 
ÖNISMERETI OKTATÁSI PROGRAM
60ÓRÁS
BŐVÍTETT
TEMATIKAVÁZLATA
2008

1.óra

BEVEZETŐ

Mi a Baraka? Miért lehet jó, ha ismered önmagad?

Szimbólumrajzteszt - Írj kérdéseket!

2.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 1.

Hogyan kommunikál a világ? A világ kommunikációs történelmének és kultúrájának bemutatása. Elméleti óra

HF: TKSZGY- 10-13.old

3.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 2.

Az emberi kapcsolatok aranyszabályai.

Csoportmunka. A téma elméleti és gyakorlati feldolgozása  4-7 fős csoportokban.  HF: TKSZGY 19-22.old

4,óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 3.

Közösségépítő játékok:  Bizalomkör, Tapslánc, Figyelem-játékok, Névbemondásos, Cseréljenek helyett, Szociometria,

Szociális atom-junior

5.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 4.

Bizalom és pozitív énképfejlesztő játékok:

Pozitív ostrom, Én azt szeretem benned...

6.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 5.

Tolerancia, empátia és együttműködői készségfejlesztő játékik, gyakorlatok:  Babzsák játékok, szociodráma-játékok

7.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 6.

Konliktuskezelés és megoldás ? gyakorlatok csoportmunkában

8.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 7.

Angela Yudai-féle közösségépítő rajzgyakorlatsorozat I.

9.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 8.

Angela Yudai-féle közösségépítő rajzgyakorlatsorozat II.

10.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 9.

?Szelidíts meg engem? A barátságól, családról szóló barakás film megtekintése és feldolgozása

11.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ10.

Emberismeret: Milyen emberismereti módszerek  vannak a világon? Táblázat, elméleti óra

12.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 11.

Összefoglalás ? csoportmunka. Székkörös  visszajelző kör

13.óra

KAPCSOLATOK I.

KOMMUNIKÁCIÓ 12.

Értékelő teszt kitöltése

14.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 1.

Hogyan szeret a világ? A világ szerelmi-szexuális kultúrájának áttekintő bemutatása. Táblázat.

Elméleti óra

HF: TK-SZGY ? 23-25.old elolvasása

15.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 2.

Hogyan mondhatnám meg a fiúnak, akit szeretek, hogy szeretem. A párkapcsolatépítés művészete.

Csoportmunka, metakommunikációs  helyzetgyak.

16.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 3.

A Szerelemvirág bemutatása: A négy emberi vonzalom, amely egy hosszútávú harmonikus párkapcsolat talapja HF: TK-SZGY 26-28 old

17.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 4.

?A szerelem egyszeri és szent titok? című film megtekintése és feldolgozása

18.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 5.

A pszichoszexuális fejlődés szakaszainakn  bemutatása

Elméleti óra. HF: TK-SZGY 29-32.old.

19.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 6.

Hogyan védekezik a világ? A világ védekezési kultúráinak bemutatása. Közös órai munka+ beszélgetés

20.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 7.

Az élet él? című film megtekintése és órai feldolgozása

HF: TK-SZGY: 45-48.old feldolgozása. Fogalmazás írása

Szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha... címmel

21.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 8.

A születés-szülés művészete és tudománya. A világ születés kultúrájának bemutatása

A?Vedd egybe életed ?halálod, a teljesség legyél Te magad? című film egy részletének megtekintése (10?)

HF: TK-SZGY 50-53.oldal elolvasása

22.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 9.

Összefoglalás: Csoportmunka, Székkörös visszajelző és megosztó kör

 

23.óra

KAPCSOLATOK II.

PÁRKAPCSOLAT 10.

Értékelő teszt kitöltése

 

24.óta

EGÉSZSÉG 1.

Milyen a világ életvitele? A világ egészségkultúrájának a bemutatása. Táblázat. Elméleti óra

25.óra

EGÉSZSÉG 2.

?Az ételed legyen életed? című film megtekintése.

Táplálkozási aranyszabályok ? elméleti óra

HkF: TK-SZGY 78-117.old Felkészülés csoportmunka előadására:

26.óra

EGÉSZSÉG 3.

Szerintünk az egészség I./1 Csoportmunkák bemutatása és értékelése

27.óra

EGÉSZSÉG 4.

Szerintünk az egészség I./2. Csoportmunkák bemutatása és értékelése

28.óra

EGÉSZSÉG 5.

?A lelki egészségről. ?című film megtekintése. Órai beszélgetés. HF: TK-SZGY 118-121 + újságok. Felkészülés csoportmunkára

29.óra

EGÉSZSÉG 6.

Szerintünk az egészség II1 Csoportmunkák bemutatása ésértékelése

30.óra

EGÉSZSÉG 7.

A szellemi és mentális egészségről. Az életcél és jövőkép fontossága. Záróelőadás